Door
In

Uw klanten bevinden zich steeds vaker op Twitter en LinkedIn. Daarom 7 tips om social media op doeltreffende wijze te gebruiken.

1. Zoek uit waar je doelgroep zich bevindt

Kijk, voordat je aan de slag gaat, eerst waar je bestaande klanten en je doelgroep zich bevinden. Typ op Google naam en toenaam in en voilà; je ziet direct of diegene gebruik maakt van LinkedIn, Facebook, Twitter of Google+. 

2. Start met één social media platform

Kies, op basis van de informatie uit je voorbereiding, één social media platform waarmee je aan de slag gaat. Stort je vooral niet meteen op verschillende platforms tegelijk, want dan verlies je het overzicht.

3. Stel een tijdslimiet vast

Als je wil, kan je uren bezig zijn met social media. Maar deze tijd, energie en interesse heb jij waarschijnlijk niet. Daarom is het goed om een tijdslimiet vast te stellen. Hoeveel tijd wil jij per dag aan social media besteden? Denk hierbij aan een slot van 5 tot 20 minuten (het liefst in de ochtend). En blokkeer dit ook in je agenda. 

4. Stel je doelen vast

Nu is het belangrijk om vast te stellen welke doelen je wilt halen, zodat je hier naartoe kan gaan werken:

  • wat wil je bereiken met social media? 
  • ben je geïnteresseerd in het vinden van nieuwe klanten?
  • zoek je collega’s om mee samen te werken? 
  • wil je jezelf simpelweg als expert profileren? 
  • hoeveel volgers wil je hebben? 
  • hoe vaak wil je een post plaatsen en over welke onderwerpen wil je communiceren?

Stel het vast en leef ernaar!

5. Stel je aanpak vast

Er zijn verschillende manieren om social media in te zetten voor je kantoor. De ene is niet per definitie beter dan de andere. Gaat het je om het communiceren, wil je een nieuwsfeed creëren of wil je een mix van persoonlijke- en zakelijke informatie bieden? Hoe je het ook wendt of keert: de sleutel tot succes is bepalen wat je wil, dit uitvoeren én je consistent aan je eigen aanpak houden.

6. Zorg voor een volledig social media profiel

Op een profiel kan je veel informatie over je kantoor kwijt. Denk hierbij aan een biografie, missie, visie, URL, werkwijze, diensten en aanbevelingen. Zorg er hoe dan ook voor dat je je kantoorprofiel zo volledig mogelijk invult. En vergeet niet een link naar je profiel op de website van je kantoor te plaatsen! Dat maakt het voor bezoekers makkelijk om je kantoor direct te volgen op social media.

Note: wanneer je al actief bent op een aantal platforms, zorg er dan voor dat de gegevens op al deze platforms consistent zijn. Dit zorgt voor een groter bereik en eenduidige communicatie met contactpersonen die op meerdere platforms in je netwerk zitten. 

7. Gebruik een social media dashboard

Eén van de grootste uitdagingen bij het gebruik van social media is timemanagement. Applicaties zoals BufferApp, HootSuite of TweetDeck kunnen je helpen om je tijd efficiënter in te delen.

Communiceer op social media netwerken en laat je bedrijf groeien

  • Creëer enorm bereik
  • Kom in contact met potentiële klanten
  • Vergroot naamsbekendheid
  • Doe aan reputatiemanagement
  • Wordt als expert gepercipieerd
  • Oefen invloed uit op zoekmachine rankings
  • Vraag om feedback en verbeter zo je service en producten
  • Weet wat er speelt en speel daar op in
CONTACT

Laat hier een bericht achter. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op!

Niet leesbaar? Verander tekst. captcha txt